2016年6月27日月曜日

シュリ・スワミ・ヴィシュワナンダ降誕祭2016



シュリ・スワミ・ヴィシュワナンダ降誕祭プージャ&オーム・チャンティング


パラマハンサ・ヴィシュワナンダの降誕祭が、6月13日東京の吉祥寺にて開催されまました。Paramahamsa Vishwananda appearance day was celebrated on 13th June in Tokyo Japan.



お祝いは、2種類の誕生日ケーキを捧げたグルプージャからスタートしました。プージャの後、1人ひとりがグルジの御足へ花びらを捧げました。
その後、全員でハッピーバースデーソングをグルジに歌いました。
The celebration started with Guru puja with two birthday cake for Guruji. After Puja, each one offered petal to Guruji. Then we sang a birthday song to Guruji.


プージャの後は、オーム・チャンティングを行い、その後、皆でプラサードを頂きました。今回は驚いたことに、初めての方もいらっしゃり、皆で楽しく話、お互いの素敵な話をシェアしまいた。私たちは、その人のお誕生日を祝う際は、親交があったり、感謝を捧げるために行うものです。まず最初がグルジのお誕生日で、お祝いしたということは、驚くべき献身です。
After Puja we did OM chanting and ate Prasad together. We enjoyed talking together. The amazing. Surprisingly we had a new person. Normally we celebrate One's birthday for gratitude, for what the person has done for us, this woman came for the first time just to celebrate Guruji's birthday. It's an amazing devotion!

バクティ・マルガ・ジャパン一同、グルデーヴァ、パラマハンサ・ヴィシュワナンダの次の1年が、さらに幸せに満ちた1年となりますよう、お祈り申し上げます。私たちが気づいていない時にも、いつも私たちを愛し導いてくださっているグルに、感謝します。素晴らしき霊性の兄弟姉妹たちと、巡りあい、交流する機会を与えてくださったことに感謝申し上げます。私たちがいついかなる瞬間も、パラマハンサ・ヴィシュワナンダの存在を、ハートに気づいていることができますように。ありとあらゆる瞬間が、パラマハンサ・ヴィシュワナンダの降誕祭であることに、気づいていられますように。
ジェイ・グルデーヴ
Bhakti Marga Japan wish another even happier year for Gurudeva, Paramahamsa Sri Swami Vishwananda. Thank You for loving and guiding us even when we're not aware of it. Thank you for giving us amazing spiritual brothers and sisters. May we always be aware of Your Presence in our heart. May we always celebrate Your apperance day in each and every moment. Jai Gurudev!!!